Rejser og rapportager

Hip hip hurra!

Hip hip hurra1

Det har været et par begivenhedsrige dage i Sofies Spisekammer – jeg har på én gang rundet 100 likes på facebook, over 1200 views på en dag, og tælleren er nået op på 30.000 unikke besøgende, siden jeg i slutningen af februar skiftede fra wordpress over til min egen side på www.sofiesspisekammer.dk. Det synes jeg er værd at glæde sig over og fejre – og hvordan fejrer man bedre end med kage?

Jeg har været i arkiverne og fundet bloggens absolut mest populære kage – min new zealandske karamel-chokolade kage – frem til lejligheden. Hvis du endnu ikke har prøvet den, så skynd dig i køkkenet og fejr det sammen med mig!

Chokolade og karamel er inkarneret syndighed, men når der er noget, der skal fejres må det godt lige få en tand til. Derfor fik kagen en tilføjelse nemlig peanutbutter. Jeg undlod salt og tilsatte i stedet et par spiseskeer peanutbutter til den kondenserede mælk, mens den blev varmet op. Ellers fulgte jeg bare opskriften. Jeg siger dig – det blev kagen ikke dårligere af!

Hip hip hurra3